2024-05-20 10:21:48

„Govor društvenih mreža“

Dana 17. svibnja 2024. u prostorijama Tehničke i industrijske škole Ruđera Boškovića u Sinju u 9:40 predstavljen je projekt „Govor društvenih mreža“ kojim su koordinirale profesorice Hrvatskoga jezika Ana Maras Vrančić i Nikolina Vuković i u kojem su sudjelovali učenici 2. a, 2. c, 2. e i 2. f razreda.

 

Projektne aktivnosti predstavljene su u posljednjem danu manifestacije „Dani Tehničke i industrijske škole Ruđera Boškoviča u Sinju“ koja se održavala u tjednu od 13. do 17. svibnja. 

Na početku su učenici  2. c razreda Toni Bošković i Ivan Poljak objasnili važnost pravila ponašanja u virtualnoj komunikaciji te izdvojili ona koja smatraju neizostavnim dijelom svakodnevnoga bontona na društvenim mrežama.  Potom su učenici 2. f i 2. e razreda  Ante Đipalo Ban, Rebeka Galić, Antonija Lagator, Josip Jukić, Ivan Mandarić, Josip Kero i Antonio Tadić predstavili „Kratku brošuru bontona na internetu“ koju su izradili u alatima Flipsnack i Canva.

Sljedeća aktivnost bila je rješavanje kviza u alatu Kahoot čime su učenici provjerili svoje poznavanje riječi iz urbanoga žargona mladih. Pridružili su im se i posjetitelji: pedagoginja Sara Bralić, psihologinja Žana Ćosić, knjižničar Toni Dukić, profesori Ante Vučković  i Ištvan Kerekeš, profesorice Adela Šimac, Sanja Sarić, Neli Šimleša i ravnateljica Marica Barać. Najbolji plasman osvojili su učenici Marko Marasović i Stipe Jagnjić.

Nakon toga učenici Mario Boduljak i Antonio Režić predstavili su „Rječnik društvenih mreža“ u čijoj su izradi sudjelovali učenici 2. a, 2. c, 2. e i 2.f razreda. Rječnik su izradili učenici 2.f razreda zajedno s učenicom Rebekom Galić iz 2. e razreda u alatu Book Creator zahvaljujući fondu riječi koje su zajednički prikupili, u čemu se posebno istaknuo Filip Buljan iz 2. a s najvećim brojem riječi. Učenici su imali priliku vidjeti najčešće izraze ili kratice koje su se ukorijenile u svakodnevnoj komunikaciji mladih na društvenim mrežama. Osobito su im bile zanimljive one riječi za koje su čuli prvi put i nisu im znali značenje.

Naposljetku, učenici su još jednom uvidjeli važnost očuvanja hrvatskoga jezika bez obzira na sve idiome koji se u njemu javljaju. Zaključili su da žargonizmi ne predstavljaju veliku prijetnju ako se ograniče na konkretne komunikacijske situacije u usmenom ili pisanom izražavanju razgovornoga stila.

Kratka brošura bontona na internetu

Rječnik društvenih mreža


Tehnička i industrijska škola Ruđera Boškovića u Sinju